Úvod Automagazín Kráľovná motoršportu je stále tá istá: Formula láka aj v modernom svete

Kráľovná motoršportu je stále tá istá: Formula láka aj v modernom svete

21
0
ZDIEĽAŤ
Kráľovná motoršportu je stále tá istá: Formula láka aj v modernom svete
Kráľovná motoršportu je stále tá istá: Formula láka aj v modernom svete

Formula je klasika a pozná ju každý, kto kedy mal aspoň okrajovo dočinenia s motoršportom. Dokonca aj ľudia, ktorí nikdy nevideli nijaké preteky, vedia aspoň približne zaradiť mená ako Niki Lauda, Michael Schumacher či Lewis Hamilton. Formula však ide s dobou, vyvíja sa, tak isto ako sa vyvíja trh. Poďme sa pozrieť na to, prečo je F1 veľmi populárna aj v roku 2021 a prečo tomu tak bude aj naďalej. Bez ohľadu na to, ako sa bude záujem medzi ľuďmi vyvíjať.

F1 je veľmi špecifická, a to hlavne v tom, že je to športové odvetvie, kde je ľudský výkon iba jedným z prvkov, ktoré potrebujete k úspechu, pričom nie je tým najdôležitejším. Úspech od neúspechu vo svete Formuly stále vytvára samotný stroj. Skrátka, aktuálne v F1 jazdí desať tímov, ale všetkým je veľmi dobre jasné, že reálnu šancu na zisk majstrovského titulu majú dva. Čo je ale pozitívne, pretože v uplynulých rokoch sa o reálnej šanci mohlo hovoriť iba v súvislosti s nemeckou stajňou Mercedes. Lewis Hamilton sa stal rekordérom, nikto nevyhral viac veľkých cien ako on, pričom vyrovnal Michaela Schumachera, nemeckú ikonu, so ziskom siedmich titulov svetového šampióna. A snaží sa o ôsmy, pričom podpísal zmluvu s Mercedesom aj na ďalšie dve sezóny.

Môžete si myslieť, že F1 na prvý pohľad chýba konkurencieschopnosť, keď viete, že 90% štartovacieho poľa nemá reálnu šancu. Ale tu zohráva rolu historická významovosť, napríklad, niektorí ľudia si veľkú cenu pozrú vždy, pretože tam bude jazdiť ikonické Ferrari, ďalší to takto majú s Mercedesom, veľkí srdciari aj s Williamsom. A legendárne a dlhoročné tímy dopĺňa Red Bull Racing. Stajňa, ktorá má rakúsko-anglický pôvod a jej hlavným sponzorom je výrobca energetického náboja. v Red Bulle majú jasný cieľ, byť úspešný a baviť sa tým, čo robia, pričom môžeme konštatovať, že sa im to darí. Sú moderným prvkom, ktorý prináša do F1 zábavu a istým spôsobom ovplyvňuje novú generáciu priaznivcov. A v neposlednom rade, práve Red Bull Racing s Maxom Verstappenom je najväčším konkurentom vyššie spomínaného Mercedesu.

Šport potrebuje konflikt, potrebuje A verzus B, potrebuje zápletku. A v podobe Mercedesu s Red Bullom ju má. V službách, ktoré poskytujú športové stávky je väčším favoritom na zisk titulu majstra sveta Hamilton, ale Verstappen jazdí zrejme životný ročník, a preto ho treba brať do úvahy. A F1 nezabúda ani na prvotriedny marketing, bez ktorého to v dvadsiatych rokoch 21.storočia nejde. Výhodou je, že jednotlivé preteky sú na rôznych kútoch sveta, preto sa súčasne budujú fanúšikovské základne v Európe, v Amerike aj v Ázii. Ľudia sú veľmi zvedaví a hltajú každodenné informácie o pretekároch.

K tomu pridajme aj esportovú stránku, F1 sa nebojí ísť týmto smerom, predsa len pretekanie je veľmi populárne aj vo svete videohier. A snaha povedať príbeh a posunúť Formulu mimo hranice športu sa podarila aj seriálom Drive To Survive, ktorý v robí streamovacia spoločnosť Netflix. A Formula vďaka DTS získala množstvo nových fanúšikov, pretože tí, ktorých veci okolo áut príliš neberú, sa na celé dianie v F1 pozerajú ako na šou, šoubiznis, seriál a baví ich to cez príbehy. Aj vďaka spomenutému si Formula 1 ako produkt zaslúži veľkú pochvalu. Takto sa to robí.