Úvod Zaujímavosti 5 praktických tipov na zariadenie predajne, ktorá si získa každého zákazníka

5 praktických tipov na zariadenie predajne, ktorá si získa každého zákazníka

183
0
ZDIEĽAŤ
5 praktických tipov na zariadenie predajne, ktorá si získa každého zákazníka

Doba je rýchla, zákazník sa ponáhľa. Ak väčšina návštevníkov vašej predajne odíde bez nákupu, jedno je isté – niekde bude chyba. Častým dôvodom, ktorý zákazníkov rýchlo odradí od nákupu, je jednoducho iba neprehľadná ponuka. Skúste sa pozrieť na vašu predajňu očami zákazníka. Čo vidí ako prvé, keď vstúpi do obchodu?

Uľahčite zákazníkovi cestu k úspešnému nákupu! Štýlovo vystavený tovar na správnom mieste presvedčí na prvý pohľad. Nie je to alchýmia ani umenie, stačí si aplikovať týchto 5 praktických tipov na vizuálne rozloženie tovaru v predajni.

1. Zaujmite regálom vo výklade

Koľko ľudí denne prejde okolo vašej predajne? A koľko z nich vstúpi dnu? Nenechajte zákazníka len tak prejsť okolo. Upútajte jeho pozornosť sofistikovane zostaveným výkladom.

Prehľadne a pútavo usporiadaný výklad predstavuje prvý krok k úspešnému predaju. Stavte na moderné figuríny, elegantné regály či zaujímavé vitríny. Ukážte okoloidúcim vo výklade to najlepšie z vašej aktuálnej ponuky.

2. Sezónne produkty umiestnite vpravo

Keď zákazník vstúpi do predajne, pozrie sa najskôr vľavo. Pohľadom idúcim proti smeru hodinových ručičiek si prehliadne vašu ponuku a zastaví pri tovare umiestnenom po jeho pravej ruke. Preto by ste mali dôležité produkty, na ktoré chcete upriamiť pozornosť zákazníka, uložiť na pravú stranu. Toto miesto je ideálne na sezónne produkty.

3. Jeden regál, tri úrovne

Regál predstavuje základný prvok každej predajne. Využijete ho najmä na produkty menších rozmerov, ktoré v ňom môžete zaujímavo prezentovať. Optimalizáciou regálového systému zvýšite šancu, že ľudia u vás nakúpia.

Nebojte sa, je to jednoduchšie ako sa zdá. Stačí, ak do úrovne očí umiestnite tovar, ktorý zákazník najčastejšie vyhľadáva alebo ten, na ktorý ho chcete upozorniť. Takýto tovar umiestnite aj do druhej úrovne regálu, teda do úrovne rúk. Práve tieto dve úrovne regálu sú z hľadiska psychológie predaja tie najdôležitejšie.

Bez premýšľania siahneme po tovare, ktorý máme na dosah ruky. Ak sa musíme k výrobku zohnúť, jeho kúpu si skôr rozmyslíme. Do dolnej časti regálu preto uložte produkty, ktoré sa predávajú najmenej.

Náš tip: Regálové systémy s možnosťou flexibilného usporiadania policových dielov alebo regál na mieru predstavujú unikátne riešenie pre vystavenie tovaru, ktoré prepája funčknosť s dizajnom. Oslovte odborníkov zo spoločnosti Medcom, poradia vám s výberom dokonalého regálu pre vašu predajňu.

4. Obľúbené produkty uložte do regálov na konci predajne

Správnym usporiadaním tovaru získate čas. Čas, počas ktorého zákazník prechádza predajňou, aby si vzal svoj obľúbený produkt. Ukážte mu po ceste, čo by ešte mohol potrebovať. Inšpirujte ho v uličke alebo mu pripomeňte dôležité sviatky.

Náš tip: Na viditeľné a ľahko dostupné miesta pri pokladni umiestnite malý a praktický tovar.

5. Prekvapte stáleho zákazníka. Občas jednoducho zameňte usporiadanie produktov v regáloch

Rutina šetrí čas. Ak zákazník presne vie, kam ide, pravdepodobne pôjde zamyslený za cieľom svojho nákupu. Zmeňte to. Jednoduchá zámena regálov si získa pozornosť stálych zákazníkov na rôzne produkty z vašej ponuky.

Hľadáte praktické a originálne regály do predajne? Kliknite na www.medcom.sk a vyberte si zo širokej ponuky kvalitných regálových systémov, vitrín či pultov.

 

zdroj: freepik.com