Úvod Zaujímavosti Máte vytvorené optimálne podmienky na prácu? Váš kancelársky stôl by mal spĺňať...

Máte vytvorené optimálne podmienky na prácu? Váš kancelársky stôl by mal spĺňať tieto požiadavky

288
0
ZDIEĽAŤ
Výška kancelárskeho stola
Výška kancelárskeho stola

Či už pracujete z domu, alebo chodíte každé ráno štandardne do kancelárie, je potrebné, aby ste mali zabezpečené optimálne podmienky. Tie majú veľký vplyv na produktivitu a kreativitu. Kľúčovým komponentom, za ktorým sa odohráva väčšina kancelárskych povinností, je písací stôl. Ako by mal vyzerať a čo pri kúpe zvážiť?

Kancelársky stôl z pohľadu ergonómie

Výška kancelárskeho stola by sa mala odvíjať hlavne od vašej telesnej výšky. Dôležitým pravidlom je, aby lakte pri práci zvierali uhol 90 stupňov. Nesprávna výška sa časom prejaví vo forme stuhnutého krku a ramien. Praktickým riešením sú ergonomické kancelárske stoly, ktoré sa dajú podľa potreby prispôsobiť.

Dôležitý je aj priestor na pohyb. Medzi stolom a sedadlom kancelárskej stoličky by ste mali mať aspoň 30 cm na nohy a rovnako tak medzi stolom a iným kancelárskym nábytkom  v miestnosti (regály, skrinky a iné)  je odporúčané nechať aspoň 1 meter.

Rohový kancelársky stôl vs. obdĺžnikový

Pri rozhodovaní sa, aký tvar a veľkosť plochy stola potrebujete, musíte zvážiť primárny účel, za ktorým bude využívaný. Ak pracujete prevažne na notebooku či PC, bude vám bohato stačiť obyčajný obdĺžnikový kancelársky stôl.

Ak k práci potrebuje viacero monitorov či dodatočný priestor na písanie, odporúčame siahnuť po kompaktnejšom rohovom písacom stole v tvare L. Vzdialenosť od monitora by mala byť minimálne 60 cm, preto vyberajte dostatočne široký model.

Stôl s úložným priestorom

Bez úložného priestoru sa písací stôl skôr či neskôr stane neprehľadným a rozhádzaným, čo vašej produktivite a sústredenosti neprospeje. Ideálnym spôsobom, ako si udržať na pracovisku poriadok, je staviť na písací stôl so zásuvkami alebo modulárnou úložnou jednotkou, tzv. vstavanou kartotékou.

Dodatočný odkladací priestor získate zakomponovaním regálov a kancelárskych policových skríň, ktoré budú na dosah ruky. Efektivitu práce zvýšia aj iné užitočné doplnky do pracovne, napr. organizéry, triediace dosky, nástenka na odkazy a iné.

 

Zdroj obrázka:

ImYanis / Shutterstock.com