Úvod Uncategorized 5 tipov, ako začať pravidelne cvičiť

5 tipov, ako začať pravidelne cvičiť

28
0
ZDIEĽAŤ
5 tipov, ako začať pravidelne cvičiť

Nemám čas, veľa roboty, zajtra určite pôjdem – výhovorky, ktoré použil už každý z nás, keď sa mu nechcelo cvičiť. Nevyhovárajte sa na nedostatok času alebo nevhodný čas skupinových lekcií. Cvičiť môžete aj doma, dôležitá je pravidelnosť.

Dnešná doba spustila lavínu domáceho cvičenia. Tak, ako sú po novom roku pár dní naplnené fitness centrá k prasknutiu, tak aj s domácim fitness sa roztrhlo vrece. Bohužiaľ, mnoho ľudí rýchlo stratí motiváciu, keď majú cvičiť sami a nemajú nad sebou ruku trénera. My pre vás máme 5 tipov, ako to zvládnete aj bez neho, aby ste cvičili pravidelne a neprestali.

1.      Vybudujte si rutinu

Nevyhovárajte sa na to, že vo svojom natrieskanom rozvrhu nenájdete hodinku na cvičenie a nastavte si budík o hodinku skôr. Privstaňte si a choďte si pred prácou zabehať, zacvičte si jogu alebo iný obľúbený šport. Ranný pohyb vás preberie, nabije energiou a pozitívne naladí na celý deň. Ak sa vám ráno nechce, cvičte večer. Dôležité je nájsť si čas, ktorý vám vyhovuje a dodržiavať ho.

2.      Nájdite si to, čo vás baví

Všetci okolo vás začali behať, ale vás to fakt nebaví? Tak sa do toho zbytočne netlačte. Keď budete robiť niečo s nechuťou, len sa od toho skôr odradíte. Aby ste cvičili pravidelne, musíte si nájsť niečo, čo vás bude baviť. A keď to nie je beh, tak to možno bude bicykel, pilates alebo joga. Je jedno, čo to bude, hlavné je, aby vás cvičenie bavilo.

3.      Kúpte si pekné oblečenie a doplnky na cvičenie

Môže sa to zdať ako banalita, ale povedzme si pravdu, kto z nás aspoň raz nepovedal, že začne cvičiť, keď si kúpi nové legíny, alebo topánky, alebo podložku na cvičenie? Oblečenie a pekné veci dokážu divy a vedia nás aj motivovať. Navyše, ak sa v oblečení cítite dobre, získate sebavedomie, čo pomáha aj k tomu budovať v cvičením pravidelnosť. Nepodceňujte preto silu oblečenia a pekných doplnkov na cvičenie.

4.      Doprajte si odmenu

Nie je na škodu sa po cvičení niečím odmeniť. Radšej ale upustite od odmeny v podobe ťažkého jedla, dajte si ovocie, ochutený tvaroh, vajcia, či proteín, pokojne aj sladký čokoládový, aby ste doplnili energiu. Odmeňte sa napríklad  aj tým, že si po docvičení pozriete ďalšiu časť obľúbeného seriálu a keď cvičenie vynecháte, nepozriete si ho. Alebo si stanovte, že keď budete cvičiť pravidelne napríklad dva týždne, kúpite si to tričko, čo ste videli v obchode. Odmenou môže byť čokoľvek, aj maličkosť. Odmeňujte sa po splnení stanoveného cieľa a uvidíte, že vaša motivácia k cvičeniu vzrastie.

5.      Nehľadajte výhovorky a začnite hneď

Ak sa budete neustále len vyhovárať, či už na nedostatok času, únavu, žiadnu motiváciu, nikdy cvičiť nezačnete, alebo veľmi rýchlo skončíte. Začnite hneď, dvihnite sa zo stoličky a choďte si zacvičiť, hoci aj na 15 minút. Prospeje to vášmu telu, zdraviu, kondícii a v konečnom dôsledku budete mať zo seba skvelý pocit. A to je hlavné.