Úvod Uncategorized Ako opraviť preliačiny na aute: PDR metóda vs. klampiarske metódy

Ako opraviť preliačiny na aute: PDR metóda vs. klampiarske metódy

40
0
ZDIEĽAŤ
Ako opraviť preliačiny na aute: PDR metóda vs. klampiarske metódy
Ako opraviť preliačiny na aute: PDR metóda vs. klampiarske metódy

Nájsť na aute preliačinu si nepraje žiadny motorista. V prvom rade ide o vizuálne nepekné poškodenie, ktoré znižuje hodnotu vozidla. S preliačinou môže prísť ruka v ruke i začínajúca korózia. Pri výbere metódy opravy preliačin je potrebné zvážiť rozsah a charakter poškodenia, cenu, čas a kvalitu opravy. Vždy je dobré poradiť sa s odborníkom, ktorý vám odporučí najvhodnejšiu možnosť pre vaše vozidlo. Porovnajme si spoločne dve najviac preferované opravy preliačin, a to PDR a klasické brúsenie s gitovaním.

Preliačiny na aute nevznikajú samé od seba

Preliačiny na karosérii auta sú nepríjemným technickým i estetickým problémom, ktorý môže vzniknúť rôznymi spôsobmi: nárazom do prekážky, krupobitím, príčinou býva tiež vandalizmus na aute, neopatrné parkovanie alebo otváranie dverí. Dá sa vrátiť stav karosérie do pôvodného stavu? Preliačiny ja možné plne opraviť a v niektorých prípadoch dokonca tak, že nie je možné ani prístrojmi odhaliť, kde sa preliačina nachádzala. Na výber máte z viacerých možností opravy. Najčastejšie však ide o PDR metódu a klampiarske metódy. Aké sú medzi týmito opravami rozdiely?

PDR oprava preliačin na aute

PDR (Paintless Dent Repair) je technológia, ktorá umožňuje opravu preliačin bez nutnosti lakovania. Spočíva v jemnom a postupnom vytláčaní alebo vyťahovaní preliačin. Pri tejto oprave sa využíva špeciálna sada na opravu preliačin, pomocou ktorej sa dá poškodenie vyklepať alebo vytiahnuť zvnútra. Táto metóda je vhodná pre preliačiny, ktoré nie sú príliš hlboké a v štruktúre preliačiny nie je poškodený lak. Ide o lacné a efektívne riešenie opravy preliačin.

Oprava preliačin lakovaním

Klampiarske metódy sú tradičné spôsoby opravy preliačin, ktoré zahŕňajú vyklepanie, gitovanie a lakovanie. Vyklepanie je proces, pri ktorom sa preliačina vyrovná pomocou karosárskeho kladiva alebo zvona. Následne sa preliačina vyplní špeciálnou hmotou, ktorá sa potom zbrúsi a vyhladí. Počas lakovania sa snaží klampiar dosiahnuť pôvodný odtieň vozidla. Oprava je zväčša nákladná a časovo náročná. Používa sa pre preliačiny, ktoré sú hlbšie, ostro ohraničené alebo pri ktorých je poškodený lak.

Porovnanie metód opravy preliačin

PDR metóda a klampiarske metódy sa líšia v mnohých aspektoch:

  • PDR oprava karosérie je lacnejšia ako klampiarske metódy, pretože nevyžaduje využitie materiálu a chémie.
  • PDR metóda je rýchlejšia ako klampiarske metódy. Šikovný mechanik si s preliačinou poradí behom pár hodín.
  • Dôležitý je tiež výsledok opravy, kedy PDR je šetrnejšia a nenecháva stopy na karosérii, čím nemení hodnotu vozidla.

Autor: Gabriela Kudláčová