Úvod Zdravie a Štýl 10 potravín pre krásnu a zdravú pleť

10 potravín pre krásnu a zdravú pleť

171
0
ZDIEĽAŤ

Ste unavení z používania rôznych neefektívnych a drahých kozmetických výrobkov? Možno je na čase vyhodiť všetky tie „iba-v-reklame-fungujúce“ produkty a začať jesť potraviny pre dokonalú pleť. Zatiaľ, čo niektoré potraviny môžu zhoršiť Vašu pokožku, iné ju môžu vylepšiť. Je to možno ťažké, ale je to možné! A určite menej nákladné než míňanie peňazí na drahé produkty.

Pozrite sa na zoznam 10 potravín, ktoré môžete pre Vašu dokonalú pleť (a nielen kvôli nej) jesť každý deň.

Červená paprika

Červená paprika je chutná zelenina, ktorú si môžete vychutnať varenú, ale i surovú. Obsahuje viac než 100 % dennej potreby vitamínu C. Obsahuje tiež významné množstvo vlákniny a vitamínu B6. Okrem toho je bohatá na karotenoidy, ktoré môžu pomôcť zabrániť vráskam a zvyšuje prekrvenie pokožky, čím jej pomáha vyzerať mlado. Karotenoidy sú tiež skvelé pre boj s akné.

Červená paprika je perfektné nízkokalorické občerstvenie (obsahuje asi 30 kalórií). Majte červenú papriku v chladničke a vždy, keď budete mať chuť na niečo zdravé a chutné môžete po nej siahnuť. Vďaka paprike sa budete cítiť zasýtene aj s veľmi málo kalóriami. Plus budete mať dokonalú pleť!

Horká čokoláda

Kto by nemiloval čokoládu? Tá horká čokoláda je bohatá na antioxidanty, mastné kyseliny a flavonoidy, ktoré pomôžu Vašej pleti, aby žiarila. Antioxidanty v tmavej čokoláde pomáhajú znižovať nerovnosti pokožky a chránia ju pred poškodením slnkom. Navyše, kakao uvoľňuje cievy a zvyšuje krvný obeh, čo vedie k zdravšej pleti.

Stačí aj kakaový prášok alebo surové kakao s menej tukom. A ak máte radi horkú čokoládu, uistite sa, že tá Vaša tablička je aspoň z 80% čokolády.

Losos

Losos je výborné jedlo v boji proti stresu, úzkosti a depresii. Škoda, že na našich trhoch je táto chutná zdravá a zázračná dobrota taká drahá, inak by jej, či už pre chuťové, či zdravotné dôvody, málokto odolával. Losos tiež poskytuje väčšinu dennej potreby vitamínu D. A možno už viete, že vitamín D je zodpovedný aj za udržanie dobrého stavu Vášho srdca, kostí, čriev a mozgu. To tiež pomáha predchádzať rakovine hrubého čreva, úzkostiam, depresiám, ochoreniam srdca a kostí.

Losos je bohatý aj na omega-3 mastné kyseliny, ktoré sú vynikajúce pre boj proti zápalom, vráskam a akné. Jeho vysoký obsah omega-3 tiež pomáha hydratovať pokožku zvnútra. Okrem toho jedenie lososa podporuje silné a zdravé vlasy.

Kokosový olej

Kokosový olej je jedným z najbohatších zdrojov nasýtených tukov má asi 90% kalórii v podobe nasýtených tukov. Obsahuje kyselinu laurovú, silný antibakteriálny a antivírusový účinok, ktorý nás udržuje mimo vírusy, infekcie, zápaly a akné. Kokosový olej je tiež bohatý na esenciálne mastné kyseliny a vitamín E, ktoré sú ideálne pre udržanie vlhkej a mäkkej pleti bez vrások. Kokosový olej je možné používať ako telový krém, ale ho aj konzumovať. Olej je prospešný i pre štítnu žľazu. Existujú dôkazy, že  pomáha schudnúť. To je vcelku dosť výhod, nemyslíte?

Zelený čaj

Je to vlastne nápoj, ale veď lístky pochádzajú z rastlín. Zelený čaj je skvelý zdroj antioxidantov a jedinečných aminokyselín, L-theanínu, ktorý pomáha uvoľniť telo a znižuje napätie.

Keď je čaj horúci, bionic uvoľňuje katechín, druh anitoxidantu s osvedčenými vlastnosťami proti rakovine a má antizápalové vlastnosti. Zelený čaj môže tiež redukovať riziko vzniku vysokého tlaku. Tento nápoj je skvelý aj ľadový a je zdravšou náhradou kávy.

Špenát

Možno aj vy túto zelenú vitamínovú bombu neznášate už od čias škôlky, no dajte jej druhú šancu. Neoľutujete! Špenát je zdravá a na živiny bohatá potravina, ktorú by ste mali zaradiť do svojho každodenného jedálnička. Môžete nenávidieť špenát, ale je úžasným zdrojom železa, kyseliny listovej, chlorofylu, vitamínu E, horčíku, vitamínu A, vlákniny, rastlinných bielkovín a vitamínu C. Tieto  jeho antioxidačné schopnosti, vitamíny C, E a A sú obzvlášť vhodné pre Vašu pokožku.

Špenát obsahuje antioxidanty, ktoré bojujú proti všetkým typom kožných problémov. Pridajte ho do svojho jedálnička a uvidíte, čo sa stane. Špenát vyčistí pokožku zvnútra.

Semienka

Chia semienka, ľanové semienka, slnečnicové semienka, semená konope, tekvicové semienka,… – všetky sú úžasné pre Vašu pokožku. Tekvicové  a slnečnicové semienka sú bohaté na selén, vitamín E, horčík a bielkoviny. Selén a bielkoviny sú dobré proti vráskam, vitamín E zvyšuje vlhkosť v pokožke, horčík znižuje hladinu stresu. Zdravé omega-3 mastné kyseliny v ľanových, Chia (Salvia hispanica, všeobecne známa ako Chia – rastlina patriaca do skupiny mäty, pochádza z južnej Ameriky, najmä z Mexika a Guatemaly) a semená konope sú ideálne pre boj s vráskami a akné. Tieto semená sú rovnako bohaté na bielkoviny.

Stačí semienka nasypať priamo na vrch šalátu alebo ovsených vločiek a vychutnať si skvelú chuť. Rovnako je možné pridať ovocný jogurt. Alebo jesť ich len tak, ako  tekvicové semienka. Následne sa môžete tešiť aj z peknej pleti.

Zeler

Mnohí podceňujú túto zeleninku, ale zeler obsahuje vitamín K, ktorý udržuje krvný obeh zdravý a pomáha znižovať vysoký krvný tlak. To môže znížiť úroveň stresu a ako viete, stres môže spôsobiť zlú pleť, migrény a dokonca aj rakovinu.

Zeler obsahuje aj prírodnú sódu, draslík, vodu a môže pomôcť zabrániť dehydratácii. Dúfam, že viete, že dehydrovaná pleť znamená suchosť, šúpanie  a vrásky. Konzumujte zeler aspoň každý druhý deň. Nemusíte sa báť ani kalórii, je totiž nízkokalorický.

Papaya

Papaya je perfektné ovocie, ktoré má bohatú históriu a početné nutričné benefity. A naozaj veľmi nízky obsah kalórii (len 39 kalórií na 100 gramov!). Tiež neobsahuje žiaden cholesterol. Pokiaľ sa snažíte schudnúť, zvážte zaradenie papaye do každodenného jedálnička.

Úžasná a skvelá papaya má nízku fruktózu a je vynikajúca pre trávenie. Antioxidačné živiny, vitamíny C a E, beta-karotén sú skvelé na znižovanie zápalov a akné. Okrem toho, vitamín C tiež chráni pokožku pred poškodením slnkom.

Mrkva

Mrkva je nielen dobrá pre Vaše oči, ale aj pre Vašu pokožku. Vhodná je najmä na čistenie pórov. Mrkvy sú bohaté na vitamín A a pomáhajú zabrániť nadprodukcii buniek vo vonkajšej vrstve pokožky. To je miesto, kde prebytok kožného mazu v kombinácii s odumretými bunkami upcháva póry.

Ďalším úžasným dôvodom na občerstvenie sa mrkvou je, že vitamín A znižuje vývoj rakovinotvorných buniek na koži. Stačí mrkva či mrkvový džús každý deň.

Nemusíte jesť všetky tieto potraviny každý deň, ale keby to niekto robil, bolo by to dokonalé! Pre zlepšenie kvality Vašej pokožky sa vyhýbajte tiež nezdravým potravinám, cukrom, transmastným tukom a rafinovaným sacharidom.

Text: Margaréta Holeniová

Zdroj: amerikanki.com

Foto: sheknows.com